Emaily nejsou tím, co by pravidelně padalo do záložky „spam”. V současné době jsou emailové nástroje tak propracované, že jen málokdy zapadnou do nevyžádané pošty. Aby se však na první pohled zaujalo a aby byla vysoká pravděpodobnost toho, že si člověk email rozklikne, musí napsat poutavý předmět. Pakliže není předmět vyplněn, hrozí tím neotevření či rovnou hození do koše.
Nejen předmět, ale také nechození kolem horké kaše čili věcnost obdrženého emailu je klíčová. Tím jsme však na malou chvilku odbočili. Aby k sepsání zprávy totiž mohlo vůbec dojít, musí se takový email vůbec získat. A tak si pojďme zmínit možnosti, jaké v tomto případě máš.
Aby se ti získané e-maily rovnou neztrácely, měj před započetím sběru kontaktů zbudovanou svou vlastní emailovou schránku. Nemyslíme tím nyní svou vlastní schránku na získanou poštu se zavináčem uprostřed, na mysli máme online nástroje, které shlukují získané emaily a které zároveň umí zasílat emaily ve stanovený čas.
Těchto marketingových nástrojů je na scéně celá spousta včetně MailerLitu, Ecomailu nebo GetResponse. Prakticky všechny je možné napojit na své fakturační systémy, automatizované systémy nebo redakční systémy čili sbírání potřebných kontaktů by se mělo obejít i bez tvé pomoci.
Pokud už svůj vlastní účet v nějakém zmíněném online nástroji máš, je načase přistoupit k samotnému sběru. Jednou z možností jsou grafické prvky, které budou vyskakovat na webových stránkách. Pop-upy, boxy na přihlášení k odběru vybíhající ihned v okamžiku, co člověk přejede myší ke křížku okýnka vyhledávače. To jsou osvědčené triky, které vám kontakty bezesporu zajistí.
Aneb prodávej něco zadarmo. Lidé se na tento pomyslný háček chytnou, ať už se bude jednat o e-book, seminář nebo webinář. Když to bude zdarma, je to fantastické, proč toho nevyužít? Řeknou si, čímž ti hrají do karet. Tím, že zadají email, získají obsah zadarmo, ty však získáš cenný kontakt do tvé emailové databáze, na který poté můžeš poslat své nabídky či cokoliv, co budeš mít zrovna na srdci.
Aneb profitabilní nabídka, ze které na první pohled vytěží jen uživatel, na druhou stranu je to výhra i pro vás. Zatímco jedna strana získá vytouženou slevu, druhá cenný kontakt, kterým si opět rozšíří svou databázi.
Budování emailové databáze je během na dlouhou trať, zdá se. A je tomu tak. Ostatně, podnikání jako takové je spíše maratonem než sprintem. Pakliže se ti však podaří vybudovat skutečně slušnou základnu těch, kteří navíc tvé emaily budou skutečně číst, vybuduješ si tím i věrné zákazníky, kterým se vryješ do paměti a už se pro ně staneš jejich jedinou možností.
Emaily, zejména pokud je pravidelně zahříváš například zasíláním toho nejnovějšího z oboru, můžeš využít hlavně v reklamních kampaních, které mohou být zaměřeny na konkrétní kurz, produkty, ale také na novinky v nabídce.
Nacházíš se právě v tomto bodu, kdy začínáš odesílat své první prodejní emaily? Pak se vrať na začátek tohoto článku, kde najdeš tip, na co při psaní emailu rozhodně nezapomenout.